Меню сайту
Категорії каталога
На часі [1039]
Тенденції [174]
Провідники диктату повідомляють [71]
Погляд [174]
Життя групи [120]
Технології [7]
Люди дії [8]
Корисні поради [16]
В цьому розділі можна ознайомитись з різними корисними порадами
Форма входу

+ Український Тиждень. Новини

Інформаційна картина дня від українського часопису "Тиждень".

добавить на Яндекс
З ПИТАННЯ РОЗМІЩЕННЯ БАНЕРНОЇ РЕКЛАМИ ЗВЕРТАЙТЕСЬ ЗА ТЕЛ.0685860339
Головна » 2014 » Жовтень » 7 » Арсеній Яценюк перейняв корупційні методи Миколи Азарова та хоче ввести адміністративну відповідальність за ухилення від укладення договору
19:01
Арсеній Яценюк перейняв корупційні методи Миколи Азарова та хоче ввести адміністративну відповідальність за ухилення від укладення договору

Видання "Українська правда" повідомило, що Кабінет міністрів пропонує Раді штрафувати громадян на 1 360-1 700 гривень за ухилення від укладення договору на надання послуг з поводження з побутовими відходами. Як зазначає видання, про це йдеться в законопроекті № 5129, зареєстрованому в Раді 3 жовтня, пишуть "Українські новини". Згідно з ним, ухилення від укладення договору на надання послуг з поводження з побутовими відходами протягом більше 30 днів з дати надходження пропозиції тягне за собою накладення штрафу на громадян від 1360 до 1700 гривень, а на посадових осіб, фізосіб - підприємців або посадових осіб - виконавців послуг - від 1 700 до 2 040 гривень. Послуги щодо поводження з побутовими відходами передбачають вивезення, переробку (обробку), утилізацію та захоронення побутових відходів, що здійснюються у населеному пункті за схемою санітарної очистки населеного пункту, затвердженої сільським, селищним, міським радами. Повторне протягом року вчинення правопорушення, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню (ухилення від укладення договору) тягне за собою накладення штрафу на громадян від 2040 до 2550 гривень, а на посадових осіб, фізосіб - підприємців або посадових осіб виконавців послуг - від 2 550 до 3 400 гривень". Фахівці видання "Земля та будівництво" ознайомились із законопроектом запропонованим Кабінетом Міністрів України Яценюка А.П. та прийшли до висновку, що зазначений законопроект відтворює корупційні законопроекти які неоднорозаво пропонувались урядом Азарова М.Я. та народними депутатами від "Партії Регіонів" Ю.Льовочкіною, В.Каськівим, Ю.Мірошниченком. Зазначимо, що Рівненською міською радою вже давно введено адміністративну відповідальність для громадян за ухилення від укладення договору на вивезення побутових відходів без контейнерним способом. Протоколи про притягнення громадян до адміністративної відповідальності складають представники комерційного підприємства ТОВ "Санком-Рівне" яке надає послуги з вивезення побутових відходів на більшості території м. Рівне. Наразі, за зверненням фахівців видання "Земля та будівництво" Рівненською міською радою та її виконавчим комітетом розглядається питання про заборону без контейнерної діяльності в районі розташування видання "Земля та будівництво" відповідно до частин 4,5,6 ст. 35-1 Закону України "Про відходи" та ДСТУ-Н Б Б.2.2-7:2013 «Настанова з улаштування контейнерних майданчиків». Як вже неодноразово зазначалось в м. Рівне відсутні контейнерні майданчики, контейнери та урни для побутових відходів, а тому в обласному центрі запроваджено без контейнерний спосіб вивезення побутових відходів. Нагадаємо, директор ТОВ "Санком-Рівне" Євтушенко С.І. зареєструвався кандидатом у народні депутати України. В пояснювальній записці до законопроекту зазначається, що у зв’язку з прийняттям законів України від 02.10.2012 № 5400-IV «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо державного регулювання у сфері комунальних послуг» та від 02.10.2012 № 5402-IV «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення механізму правового регулювання та посилання відповідальності у сфері поводження з відходами» послуги з вивезення побутових відходів розмежовані на послугу з вивезення побутових відходів (збирання, зберігання та перевезення), послугу з перероблення побутових відходів та послугу з їх захоронення. Згідно із частиною другою статті 351 Закону України «Про відходи» власники або наймачі, користувачі, у тому числі орендарі, житлових будинків, земельних ділянок укладають договори з юридичною особою, яка в установленому порядку визначена виконавцем послуг з вивезення побутових відходів, здійснюють оплату таких послуг та забезпечують роздільне збирання побутових відходів. Разом з тим виходячи із встановленого статтею 13 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» розподілу житлово-комунальних послуг залежно від функціонального призначення послуги з перероблення та захоронення побутових відходів не належать до житлово-комунальних послуг. Таким чином, виникла неврегульованість на законодавчому рівні положень щодо оплати послуг з перероблення та захоронення побутових відходів, що призведе до зупинення надання цих послуг і матиме негативний вплив на навколишнє природне середовище. Це викликало необхідність внесення змін до законів України «Про відходи», «Про місцеве самоврядування в Україні» та «Про місцеві державні адміністрації» щодо їх вдосконалення у частині уточнення термінів та положень зазначених законів, усунення їх суперечностей. Водночас у зв’язку з прийняттям Закону України від 02.10.2012
№ 5400-IV «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо державного регулювання у сфері комунальних послуг» та покладання додаткових функцій із здійснення державного регулювання у сфері перероблення та захоронення побутових відходів на Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, виникла нерегульованість щодо встановлення тарифів у сфері перероблення та захоронення побутових відходів. Неможливість встановити тарифи на послуги з перероблення та захоронення побутових відходів призвела до нестабільності у сфері поводження з побутовими відходами і до припинення роботи заводу з переробки побутових відходів потужністю 120 тисяч тонн за рік у місті Рівному. Це зумовило внесення змін до Закону України «Про природні монополії» щодо виключення з переліку сфери діяльності суб’єктів природних монополій та суміжних ринків переробку та захоронення побутових відходів. Крім того, з метою запровадження ефективного механізму державного регулювання на основі забезпечення збалансованості інтересів суб’єктів ринку та інтересів споживачів щодо надання їм послуг належної якості за обґрунтованими цінами вносяться зміни до законів України «Про державне регулювання у сфері комунальних послуг», «Про житлово-комунальні послуги» та Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо посилення спроможностей територіальних громад стосовно надання послуг у сфері поводження з побутовими відходами. Разом з тим Законом України від 21.01.2010 № 1825-VI «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері поводження з відходами» запроваджено обов’язок фізичних і юридичних осіб укласти договір на надання послуг із вивезення побутових відходів та впроваджувати роздільне збирання побутових відходів. Однак на сьогодні значна кількість фізичних осіб, населення сільської місцевості та приватного сектору  не укладають договорів на послуги з поводження з побутовими відходами. Тому пропонується доповнити Кодекс України про адміністративні правопорушення новою статтею 82-8, якою передбачити відповідальність за не укладання договорів на послуги з поводження з побутовими відходами. Крім того, відповідно до статті 35-1 Закону України «Про відходи» збирання та вивезення побутових відходів у межах певної території здійснюються юридичною особою, яка уповноважена на це органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Порядок проведення конкурсу на надання послуг з вивезення побутових відходів затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 16.11.2011 № 1173. Подвійна процедура (додатково здійснення процедури торгів відповідно до  Закону України «Про здійснення державних закупівель») призводить до додаткових фінансових витрат та потребує багато часу, що ускладнює надання послуг з вивезення побутових відходів. Тому виникла необхідність вдосконалення процедури закупівель послуг з вивезення побутових відходів шляхом виведення цих послуг із сфери застосування Закону України «Про здійснення державних закупівель». Внесення змін до Закону України «Про державно-приватне партнерство» зумовлено необхідністю його вдосконалення у частині уточнення сфери, до якої застосовується державно-приватне партнерство.  Цікавим є те, що зазначений законопроект без зауважень погоджено Мінфіном, Антимонопольним комітетом, МОЗ, Держпідприємництвом. 

Загалом, законопроект спрямовано на утвердження монопольного становища виконавців послуг з вивезення побутових відходів подібних до комерційного підприємства ТОВ "Санком-Рівне". Щодо заводу з переробики побутових відходів в м. Рівне то він належень комерційному підприємству ТОВ "УКРЕКО-ІНДАСТРІ" директором якого є також кандидат у народні депутати Євтушенко Святослав Ігорович, який співпрацював з "Партією Регіонів", а наразі є головою Рівненського міського осередку партії "Народний Рух України". Законопроектом пропонується покладення витрат за послугу з перероблення побутових відходів та послугу з їх захоронення на громадян, шляхом включення до тарифу, що означає значне подорожчання послуг з вивезння побутових відходів. Враховуючи те, що державою не забезпечено виконання частин 4,5,6 ст. 35-1 Закону України "Про відходи", а саме в державі відсутні контейнерні майданчики, контейнери та урни для побутових відходів, законопроектом планується ввести адміністративну відповідальність за ухилення від укладення договору на без контейнерий вивіз побутових відходів. Відтак, в органів місцевого самоврядування зникає мотив щодо облаштування контейнерних майданчиків, встановлення контейнерів та урн для побутових відходів. Зазначимо, що Рівненською міською радою не виділялись кошти на облаштування котейнерних майданчиків. Крім того, законопроектом обмежується право власників приватних садиб на вибір виконавця послуг з вивезення побутових відходів, що є порушенням антимонопольного законодавства. Громадяни України та фізичні особи не є джерелом утворення побутових відходів, а відтак не зобов'язані укладати договори на вивезення побутових відходів. Щодо введдення адміністративної відповідальності за ухилення від укладення договору на вивезення побутових відходів слід зазначити наступне. Вимагання укладення договору з визначеним органом місцевого самоврядування виконавцем суперечить ст. 627 Цивільного кодексу України, відповідно до якої сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цивільного кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості. Відповідно до ст. 626 договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. Тобто, якщо немає домовленості то немає і договору. Відповідно до ст.638 договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Знову ж таки, немає згоди - немає договору. Волевиявлення учасника правочину має бути вільним і відповідати його внутрішній волі. Відповідно до ст. 231 Цивільного кодексу України правочин, вчинений особою проти її справжньої волі внаслідок застосування до неї фізичного чи психічного тиску з боку другої сторони або з боку іншої особи, визнається судом недійсним. Винна сторона (інша осбоба), яка застосувала фізичних або психічних тиск до другої сторони, зобов'язана відшкодувати збитки у подвійному розмірі та моральну шкоду, що завдані у зв'язку з вчиненням цього правочину. Враховуючи вищевикладене притягнення до адміністративної відповідальності за ухилення від укладення договору є неприпустимим. Таким чином, зазначений законопроект підлягає відхиленню у першому читанні. Враховучи є те, що передвиборча програма кандидата у народні депутати Євтушенка С.І. виконана, а саме законпроект про відновлення роботи сміттєпереробного заводу в м. Рівне  поданий на розгляд Верховної Ради України, Євтушенко С.І. може зняти свою кандидатуру з перегонів.

                                                     Земля та будівництво

Категорія: Тенденції | Переглядів: 710 | Додав: archinfo | Теги: штраф за неуладення договору, яценюк, азаров, корупція | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Календар
«  Жовтень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Друзі сайту
 
 
Українська експертно-правова лабораторія Юрія Мачулянського © 2024
Конструктор сайтів - uCoz