Меню сайту
Категорії каталога
Зачинено [226]
Музей архітектури [23]
Земельні питання [4]
Будівництво, інвестиції, облік [31]
Платні публікації [0]
Тут знаходяться авторські публікації. Вартість 50 гривень на місяць. Оплата на банківську картку. Пишіть на archioda@i.ua
Реставрація [0]
Форма входу

+ Український Тиждень. Новини

Інформаційна картина дня від українського часопису "Тиждень".

добавить на Яндекс
З ПИТАННЯ РОЗМІЩЕННЯ БАНЕРНОЇ РЕКЛАМИ ЗВЕРТАЙТЕСЬ ЗА ТЕЛ.0685860339
Публікації

Перспективи створення містобудівного кадастру

Незважаючи на те, що з боку законодавця приділено значну увагу правовому регулюванню створенню та веденню містобудівного кадастру в Україні це питання залишається практично не висвітленим для широкого кола громадськості, а сама реалізація положень законодавства гальмується з різних причин, в тому числі, й через відсутність фінансування заходів щодо створення містобудівного кадастру. Так, відповідно до ст.cт. 22, 23 Закону України ,,Про регулювання містобудівної діяльності” від 17.02.2011 № 3038-VI в Україні необхідно створити та вести містобудівний кадастр. На виконання вищезазначених положень закону були прийняті: Постанова Кабінету Міністрів України від 25.05.2011 № 559 ,,Про містобудівний кадастр”, Постанова Кабінету Міністрів України від 25.05.2011 № 556 ,,Про порядок обміну інформацією між містобудівним та державним земельним кадастром”, Наказ Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 01.09.2011 № 170 ,,Про затвердження Порядку проведення містобудівного моніторингу”, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07.11.2011 за № 1268/20006, Державні будівельні норми (ДБН) Б.1.1-16:2013 ,,Склад та зміст містобудівного кадастру”, Державний стандарт України (ДСТУ)-Н Б Б.1.1-18:2013 ,,Настанова щодо формування та супроводження містобудівного кадастру”. Містобудівний кадастр ведеться щодо всіх населених пунктів та територій за їх межами і містить систему даних про належність територій до відповідних функціональних зон, їх сучасне та перспективне призначення, екологічну, інженерно-геологічну ситуацію, стан забудови та інженерного забезпечення, характеристики будинків і споруд на землях усіх форм власності. Призначений він для забезпечення державних органів, органів місцевого самоврядування, громадян і юридичних осіб України, а також юридичних та фізичних осіб іноземних держав необхідною інформацією. З огляду на те, що на цей час фізичним особам містобудівний кадастр жодної практичної користі не несе, оскільки чинне законодавство не вимагає від громадян довідок з містобудівного кадастру, виникає необхідність в економічному обґрунтуванні заходів зі створення та ведення містобудівного кадастру позаяк видатки на створення системи містобудівного кадастру є постійними та значними. Як вбачається з аналізу вищезазначеного законодавства інформація з містобудівного кадастру необхідна в першу чергу для державних органів та органів місцевого самоврядування для прийняття компетентних та зважених рішень на підставі об’єктивної та достовірної інформації. Загальновідомо, що проституція, будівельна та сміттєва діяльність є найкриміналізованішими сферами у світі, а відтак система містобудівного кадастру додасть прозорості, а громадськості полегшить контроль за рішеннями органів влади. З огляду на введення податку на нерухомість містобудівний кадастр сприятиме оперативному, чесному та прозорому оподаткуванню нерухомості. І хоча в законодавстві нічого не зазначено про використання містобудівного кадастру для цілей оподаткування, історія виникнення кадастрів пов’язана саме з оподаткуванням. Виникає справедливе запитання чому містобудівний кадастр не можна вести в рамках земельного кадастру. Працівниками земельного кадастру такі спроби робилися, однак безуспішно, оскільки містобудівний кадастр та земельний кадастр є різними за своїм змістом. Відтак виникає запитання, чому заходи зі створення містобудівного кадастру не фінансуються або фінансуються за залишковим принципом, а штатні одиниці для ведення містобудівного кадастру скорочуються. Відповідно до законодавства фінансування робіт з проведення заходів щодо створення служби містобудівного кадастру та його ведення, формування і утримання здійснюється з місцевого бюджету або інших джерел, не заборонених законом. Стосовно інших джерел законодавець жодних роз’яснень не надає. Водночас, у рішенні місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування про утворення Служби містобудівного кадастру зазначається штатна чисельність працівників Служби, умови забезпечення Служби приміщеннями, комп’ютерною та іншою технікою, меблями, програмними засобами, умови збереження інформації, джерела фінансування кадастрової діяльності. З огляду на те, що на цей час інформація з містобудівного кадастру надається запитувачам безоплатно виникає запитання за рахунок чого можлива така безоплатність. Так, відповідно до ст. 34 Закону України ,,Про місцеві державні адміністрації” передача обласними радами фінансових, матеріально-технічних та інших ресурсів місцевим державним адміністраціям здійснюється на виконання делегованих місцевим державним адміністраціям повноважень. Відповідно до ст.ст. 43, 44 Закону України ,,Про місцеве самоврядування в України” в обласних та районних радах відсутні повноваження щодо фінансування робіт з проведення заходів щодо створення служби містобудівного кадастру та його ведення. Правове забезпечення щодо організації роботи, пов'язаної зі створенням і веденням містобудівного кадастру населених пунктів, є лише для міст обласного значення, сільських, селищних та міських рад. Така ситуація не є дивною, оскільки у цивілізованому світі питаннями ведення містобудівного кадастру займаються муніципалітети. Наразі, відповідно до ч.2 ст.22 Закону України ,,Про регулювання містобудівної діяльності” містобудівний кадастр ведеться уповноваженими органами містобудування та архітектури, які можуть утворювати для цього служби містобудівного кадастру. На районному рівні, який є базовим для ведення містобудівного кадастру уповноваженні органи містобудування та архітектури перебувають у складі районних державних адміністрацій. З огляду на таку ситуацію у створенні та веденні містобудівного кадастру зацікавлені лише уповноважені органи містобудування та архітектури яким містобудівний кадастр має надавати необхідну інформацію. При цьому служби містобудівного кадастру не є самостійними юридичними особами. Містобудівний кадастр є складною геоінформаційною системою яка потребує висококваліфікованих фахівців для свого обслуговування, а таму має бути принаймні самоокупним. Якщо інформація з містобудівного кадастру надається безоплатно то необхідне постійне зовнішнє фінансування кадастрової діяльності якого немає. Цікава ситуація склалась також з програмним забезпеченням для ведення містобудівного кадастру. На цей час в Україні для цілей ведення містобудівного кадастру представлене лише американське пропрієтарне програмне забезпечення від компанії ESRI та російська ,,Панорама”. Вільне програмне забезпечення з відкритим програмним кодом в Україні на цей час офіційно не представлене. Відтак на державному рівні не вирішено питання в якій програмі працювати. Як вбачається з положень законодавства, до містобудівного кадастру можливо буде вносити лише нову містобудівну документацію яка розробляється на паперових і електронних носіях на оновленій картографічній основі в цифровій формі як набори профільних геопросторових даних у державній геодезичній системі координат УСК-2000 і єдиній системі класифікації та кодування об’єктів будівництва для формування баз даних містобудівного кадастру. З огляну на вищезазначену ситуацію можливим вирішенням проблеми створення та ведення містобудівного кадастру є створення комунальних підприємств які займатимуться веденням містобудівного кадастру.

Cтаття публікуються за підтримки: SOCPUBLIC , SEOSPRINT, PROFITCENTR - Заробляйте разом з нами!



Джерело: http://www.achinfo.ucoz.ua
Категорія: Будівництво, інвестиції, облік | Додав: archinfo (23.02.2017) | Автор: Юрій Фінгерт E W
Переглядів: 504 | Теги: перспективи, містобудівний кадстр | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Друзі сайту
 
 
Українська експертно-правова лабораторія Юрія Мачулянського © 2024
Конструктор сайтів - uCoz