На Ваше звернення від 10.10.2010 на адресу Української правової лабораторії повідомляємо наступне. Хоча земельні та будівельні питання взаємозалежні, однак вирішуються окремо. Відмінність України цьому питанні лише в тому, що земельні питання йдуть після будівельних. Містобудівне обґрунтування – вид містобудівної документації, в якому відповідно до державних будівельних та інших норм, стандартів і правил, положень містобудівної документації визначаються містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки (об’єкта будівництва), обов’язкові для врахування при відведенні земельної ділянки та/або проектуванні цього об’єкта. Згідно з додатком В Державних будівельних норм (ДБН) Б.1.1-4-2-2009 ,,Cклад, зміст, порядок розроблення, погодження та затвердження містобудівного обґрунтування” містобудівне обґрунтування підлягає погодженню з керівниками: -органу містобудування та архітектури; -органу земельних ресурсів; -органу охорони культурної спадщини; -природоохоронного органу; -санітарно-епідеміологічного органу; Приватизація земельної ділянки регулюється Земельним кодексом України. Відповідно до ч.8 ст.118 Земельного кодексу України розроблений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки подається Комісії з розгляду питань, пов'язаних з погодженням документації із землеустрою. Склад комісії визначено пунктом 13 типового положення про комісію з розгляду питань, пов'язаних з погодженням документації із землеустрою, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.12.2009 № 1420. До складу комісії входять уповноважені в установленому порядку на підписання та скріплення печаткою відповідних висновків представники: - територіального органу Держкомзему; - органу містобудування та архітектури; - територіального органу Мінприроди; - органу санітарно-епідеміологічної служби; - органу охорони культурної спадщини. Слід зазначити, що органи містобудування та архітектури та охорони культурної спадщини надають висновки безкоштовно. Враховуючи вищевикладене, подвійне погодження є абсолютно правомірним. Якщо порівнювати, для прикладу, кількість погоджень при будівництві в Німеччині та Україні, то на даний час в нас їх вдвічі менше. З прийняттям Закону України ,,Про регулювання містобудівної діяльності”, проект якого пройшов у Верховній раді України перше читання, кількість погоджень зменшиться вдвічі. При цьому, штрафи за порушення містобудівного законодавства планують збільшити в сто та більше разів.
Юридичне видання ,,Будівельні питання”
Джерело: http://авторський матеріал |