«До нас звернулося кілька компаній щодо будівництва платних
доріг. Ми запропонували на умовах концесії будівництво дороги
Львів–Луганськ – це 1430 кілометрів, вона проходить через половину
областей України, це дорога Європа – Азія», – заявив Демішкан. «Були у нас представники індійської компанії, погодилися,
відпрацьовують питання будівництва», – сказав Демішкан. За його словами,
вартість будівництва дороги – 21 млрд доларів. «Крім того, вони
зацікавлені у будівництві мосту через Керченську протоку, вони готові
взяти його в концесію», – зазначив він. Також він повідомив, що компанія зацікавлена в концесії Великої
кільцевої дороги навколо Києва. Крім того, за словами глави відомства,
Укравтодор планує будівництво автодоріг на умовах концесії Новомосковськ
– Сімферополь і в обхід Щербаківки. «За ці дороги найближчим часом почнемо вести активні переговори», –
сказав Демішкан. За його словами, індійська ITNL вже в лютому 2011 року
планує виділити кошти на розробку ТЕО по автодорогах, які їх зацікавили,
для будівництва на умовах концесії.
Як уточнив Демішкан, щоб з’явилися платні дороги, необхідно їх
будувати з нуля. Приміром, дорогу Львів–Луганськ необхідно будувати
близько чотирьох років. Це буде повністю нова дорога, при цьому існуюча
дорога на даному напрямі досі буде використовуватися як безкоштовна. За оцінками глави Укравтодору, вартість проїзду по платній дорозі
може скласти 30 євроцентів за один кілометр. Він також зазначив, що за
оцінками українських інститутів, проїзд по платній дорозі в підсумку
може виявитися на 30% дешевшим за рахунок того, що вона буде високої
якості, тому знижується витрата палива, а також не так зношується
автомобіль.
За словами глави Укравтодору, в цьому році велися переговори по 14
об’єктам для концесії. Демішкан уточнив, що індійська ITNL є відомою
компанією, вже має в концесії близько 10 тисяч кілометрів доріг, зокрема
в США.
Раніше Демішкан заявляв, що в 2010 році в Україну запущено рух на
відремонтованих та побудованих ділянках доріг загальною протяжністю 1000
кілометрів, повідомляє UBR. За матеріалами видання ЗІК
|