Кожен суб'єкт, уявляючи своє майбутнє, осмислює себе як щось трансцендентне. Він утверджує свою волю тільки завдяки безнастанному руху до найвищих щаблів свободи. Суть нашого способу життя — в постійному прагненні до майбутнього безмежжя. Щоразу, коли трансцендентність опускається до іманентності, починається деградація способу життя, яке перетворюється в ,,річ у собі”, свобода стає оманливою. Такий моральний занепад, якщо він стався з волі самого суб'єкта, є наслідком втрати духовності. Коли ж його нав'язано, він набирає вигляду незаконного позбавлення свободи й пригноблення. В обох випадках він — абсолютне зло. Перший-ліпший індивідуум, котрий прагне виправдати своє існування, усвідомлює його як постійне прагнення до самовдосконалення. Однак особливе становище жінки полягає в тому, що вона, будучи, як і кожна людська істота, вільною особистістю, робить вибір і невдовзі опиняється в світі, де чоловік накидає їй роль Іншої. Її намагаються перетворити на річ, спрямувати до іманентності, оскільки її трансцендентність постійно живила б у ній усвідомлення своєї достатності й суверенності. Драма жінки — саме в цьому конфлікті між настійним прагненням будь-якого суб'єкта утвердити свою достатність і її становищем, яке перетворює жінку в підлеглий об'єкт. Як у такому разі може реалізуватися жінка як людська істота? Які шляхи перед нею справді відкрито, а які можуть завести в безвихідь? Як здобути незалежність в умовах цілковитої залежності? Якими путами стриножено свободу жінки і чи спроможна вона розкути їх? Ось ті основоположні питання, на які ми спробуємо висловити свої погляди. Це означає, що, виявляючи інтерес до вдач індивідуума, ми зведемо їх до поняття ,,щастя”, а визначатимемо словом ,,свобода”. Цілком очевидно, що цю проблему буде позбавлено будь-якого сенсу, якщо припустимо думку, що над жінкою тяжіє чи то фізіологічний, чи то психологічний, чи то економічний фатуми. І передусім почнемо із сутності полеміки, котра точиться з давніх-давен навколо жінки з точки зору біології, психоаналізу та історичного матеріалізму. Ми спробуємо згодом показати, як виникла і склалася ,,жіноча реальність”, чому визначили жінку як Іншу і до яких наслідків це призвело з погляду чоловіків. Потому опишемо з погляду жінок світ таким, яким його запропоновано їм, і ми зможемо осягнути, з якими труднощами вони стикаються в своєму прагненні вийти з-під впливу нав'язаного їм соціально-побутового середовища, стати рівноправними членами mitsein — людської спільноти.
"Fingert & Law Corporation"
|