Тема ремонту доріг у Львові, мабуть, ніколи не втратить
актуальності. Їх ніби й ремонтують, проте водії майже не відчувають змін
на своїй шкурі, точніше, на власному авто. Подібне відбувається щороку,
проте цьогорічні ремонти для львів’ян особливо неповторні та незабутні. Бездумно і неякісно Дороги у Львові латають давно і напружено. З року в рік звітують про
кількість грошей, закатаних в асфальт; правда, від цього ям на вулицях
не меншає, зате збільшується кількість особняків, які вибудовують собі
чиновники, що відповідають за цю процедуру. Що тут скажеш, все по колу: латав Куйбіда, Буняк, латає і Садовий – чим він гірший. Здебільшого такі ремонти здійснюють за принципом: «Не якість, а
кількість». Підтвердженням такої думки може слугувати цьогорічне латання
центрального району Львова – Галицького, в якому, за свідченням його
керівника Ірини Маруняк, з весни цього року відремонтовано 60 доріг. Кореспонденти ЗІК пройшлися вулицями, список яких оприлюднили у
Галицькій райадміністрації. Констатуємо: частину цих доріг весною
справді полатали, проте якість асфальтного покриття від цього не стала
кращою. Варто уважніше придивитися, до чого призвело бездумне і неякісне
латання хоча б центральної вулиці міста – проспекту Свободи: горби на
горбах, як в американських гірках. Про те, що зробили з зазначеним
проспектом цього тижня у мерії, мова піде нижче – наразі про латання. Про причини проведення неякісних ремонтів можна тільки здогадуватися.
Основна із них – вже традиційна у Львові – відсутність коштів, проте 4
мільйони гривень, які виділені цього року кожній з районних
адміністрацій, все-таки сума, за яку можна хоча б частину доріг
відремонтувати якісно. 400 тис. грн на 60 дорігГолова Галицької РА Ірина Маруняк повідомила, що з весни цього року у
її районі підлатано 60 доріг. Повного переліку так і не оприлюднила,
проте відома сума коштів, яка пішла на таке латання – трохи більше
як 400 тисяч гривень. Тобто, на одну вулицю пішло більш як 6,5 тис. грн,
що ще раз підтверджує версію про те, що на одній вулиці можна залатати і
одну ямку, проте для звітності уже можна вказати: зроблено! Йдемо центром. Перше, що впадає у вічі, – достатньо якісно відремонтована вулиця Дністерська, де покладено новий асфальт.Але це тільки початок – у переліку полатаних вулиць голова Галицької
РА назвала також вулицю Самчука, хоча місцеві мешканці, яких
кореспондент ЗІК зустрів на цій вулиці, стверджують, що дорогу
ніхто не ремонтував. Аналогічно – з латаною частиною Тарнавського. На
Коцюбинського ж ремонт розпочали, але він із невідомих причин завис. Окрема тема – вулиця Ужгородська. Львівські журналісти, які пишуть
про стан доріг міста, уже звикли, що жоден брифінг чиновників Львівської
міської ради або ж представників підрядних організацій не обходиться
без піару про ремонт цієї вулиці. Піар, як і годиться, йде без згадки
про те, що вулицю ремонтують уже два роки. Цього року її таки обіцяють зробити, проте ЗІКу так і не
вдалося дізнатися конкретної дати цього свята. Мабуть, обпектися не
хочуть. У прес-службі мерії повідомили, що частина Ужгородської уже
зроблена, а от коли «буде квітка» – таємниця. Прес-служба Львівської
мерії два тижні намагалася з’ясувати цю інформацію, але так і не
спромоглася. Офіційну причину своєї некомпетентності висловили так:
«представник підрядної організації перебуває зараз за межами Львова і з
ним немає можливості зв’язатися». В інших районах латають квадратні метри Для порівняння ситуації із латанням доріг, ми звернулися у Сихівську
та Франківську РА. Тут, на відміну від Ірини Маруняк, мабуть, мали
більші проблеми з математикою у школі, адже нам так і не назвали
конкретної кількості полатаних доріг. Певно, стільки їх, що важко
порахувати. Обійшлися іншими цифрами: у Франківському районі Львова
полатали 28 тисяч квадратних метрів доріг, а у Сихівському – 33 тисячі. У Франківській адміністрації додали, що ямковий ремонт ще триває на 7
тисячах квадратних метрів, а підлатали Богуна, Повстанську, Чупринки,
Київську, Героїв УПА, Жуковського та Антоновича. У Сихівській РА також не відстають: похвалились, що із 33 тисяч доріг
плановими ремонтами передбачали полатати лише 26 тисяч. А пощастило
жителям Сихова лише тому, що у районі діє програма «Толока», котра
включає в себе латання прибудинкових територій. Як результат, на Сихові
полатали пр. Червоної Калини, вул. Сихівську, Пасічну, Зелену, Чукаріна,
Хоткевича, Кавалерідзе, Стуса і Драгана. Життя у корках
Попри латання доріг у центрі, цього року мерія для львів’ян
приготувала багато «приємних» сюрпризів. Основний із них: одночасний
ремонт площ Осмомисла та Галицької та з одного боку проспекту Свободи. Безсистемність, безвідповідальність, з якою це все було зроблено,
заслуговує на особливу подяку чиновникам ЛМР – корки у місті стоять на
кілька кілометрів. Чому ці всі ремонти почали робити тільки наприкінці липня; чому
обов’язково потрібно було запускати одночасно в ремонт кілька вулиць у
центрі міста; чому не була погоджена і не оприлюднена нова схема об’їзду
центральної частини міста для транспорту; і головне, де львів’яни мають
дізнатися, як зараз їздять маршрутки і де їхня кінцева зупинка. Це все
риторичні запитання, на які у Львівській міській раді спочатку не
знайшлося компетентного чиновника і компетентної відповіді – тільки на
третій день в ЛМР взялися розурулювати ситуацію. Натомість мерія, як завжди, обіцяє завершити всі ці ремонти якомога
швидше – але чи не залишаться ці обіцянки на папері (як це було не раз),
а місто з вересня захлинеться у ще більших заторах. Окрім того, вже
зараз у мерії грозяться перекрити на ремонт ще площу Міцкевича, а з
осені хочуть провести комплексну реконструкцію вулиці Городоцької від
церкви Анни до церкви Єлизавети. А це загрожує місту не те, що великими корками, взагалі колапсом.
Водіям доведеться брати з собою в дорогу всі необхідні для життя речі –
зубну щітку, ковдру з подушкою, а ще сніданок, обід та вечерю. Не для людей зі слабкими нервами Окремо слід зупинитись на русі громадського транспорту – з цим у
Львові повний капець. Даруйте за сленгове слово, але інакше цього не
назвеш. Почалися всі об’їзди з ремонтів вулиць Кульпарківської та
Стрийської, продовжилося хаосом після закриття на капремонт проспекту
Свободи та площі Галицької. Як сказано вище – жоден з чиновників ЛМР так і не спромігся
оприлюднити інформацію про те, як будуть курсувати ті чи інші маршрутки.
Не царська це справа, певно… Щодо вулиці Стрийської, то хаос на ній триватиме до грудня – саме
тоді має закінчитися тут ремонт. Зараз Стрийська перекрита від
перехрестя з Науковою до будівлі ДПА у Львівській області. Через ремонт
цієї магістральної дороги не курсує тролейбус №5, а рух маршруток, які
їздили цією частиною Стрийської, теж відомий, певно, особливо
втаємниченим працівникам мерії. Також вулицею Зеленою перестали курсувати тролейбуси №11 та 24 – все
через те, що шлях до тролейбусного парку, через ремонт Стрийської, став
недоступним. Офіційно: до 23 серпня. У той же час не обійшлося без нюансів і на самій Стрийській:
відремонтована минулого року дорога осіла, через що її знову довелося
підлатати (читайте початок – все знову пішло по колу). Мерія успішно
відрапортувала, що підрядник усунув недоліки за свій кошт, проте забула
зробити свої висновки із такого факту – чи варто тій самій фірмі
віддавати в ремонт інші вулиці. Тепер ніхто не зможе стверджувати, що
наступної весни, після танення снігу, не осяде асфальт, скажімо, біля
ЛАЗу. Нагадаємо, ремонт Стрийської розпочався 12 липня і має закінчитись із настанням морозів: підряднику виділити 5 місяців. Про інші вулиці Від 19 травня триває ремонт вулиці Кульпарківської, левова частка
якої уже зроблена. Вулиця відкрита для проїзду водіїв до перехрестя з
Антоновича, хоча на всій відремонтованій частині Кульпарківської ще
обіцяють облаштовувати зупинки для громадського транспорту та виїзду на
бічні вулиці. Не можемо не нагадати й те, що усі терміни її ремонту вже давно
порушені. Львів’янам обіцяли зробити Кульпарківську до 26 червня, тепер
остаточною датою називають 1 вересня. Хочуть доремонтувати і вулицю Княгині Ольги. Начальник управління
інженерного господарства Львівської міської ради Юрій Голець повідомив ЗІК,
що тут планується встановити додаткові зупинки для громадського
транспорту. Проте це можуть зробити тільки на словах: коштів на ці
роботи немає. Голець шокував й іншою інформацією: на перехресті Сахарова і
Горбачевського під соусом розвантаження від корок восени хочуть
розпочати встановлення малого транспортного кільця. Такий проект,
начебто, запропонували фахівці із Львівської політехніки. Так чи інакше, але думку водіїв тут забули спитати однозначно: хто
тут їздить кожного дня, просто не вірить у таку інформацію. «Та ви
жартуєте, не може такого бути!», – саме так відреагував на таку новину
один із водіїв маршрутного таксі № 50. На його думку, корків на
перехресті біля «Фарлепу» таке кільце точно не зменшить, а менінгіту
збільшить у рази – доведеться добре порулити, щоб об’їхати цю
«грандіозну» будову. Про світле майбутнє У мерії планують відремонтувати усі виїзди зі Львова: з Городоцької,
Шевченка, Личаківської, Галицького перехрестя. Ідея непогана, за
винятком, якщо Садовий не розпочне робити всі ці вулиці одночасно (що
зовсім не виключено), враховуючи, що зараз робиться у центрі міста. І на завершення. Те, що зараз у місті коїться з корками, – це ще
квіточки, порівняно з тим, що може статися, коли започатковані ремонти
не завершаться вчасно, натомість розпочнуться нові. Додайте сюди ще
звиклий осінній львівський дощ, а пізніше зимову ожеледицю. То буде
справжній «цирк», отоді маршруткам і приватному транспорту доведеться
порулити…
Олег Довганик
|