"Свій
триденний архіпастирський візит на Полтавщину предстоятель УПЦ
Київського Патріархату, Патріарх Київський і всієї Руси-України Філарет
розпочав минулої п'ятниці з освячення новозбудованої дзвіниці
Свято-Покровської церкви. Цей храм, який звели уже в незалежній Україні,
став першим у Полтаві, збудованим після "безбожницької" революції 1917
року. До того ж саме на території згаданої церкви виключно коштом її
парафіян та жертводавців спорудили перший і поки що єдиний у межах
обласної "столиці" пам'ятний знак жертвам Голодомору 1932-1933 років.
Тож патріарх провів тут молебень за упокій їхніх душ. А потім зустрівся з
журналістами та громадськістю обласного центру. Відповідаючи на
численні запитання, наголосив на незмінності своєї i мільйонів
однодумців мети – створення в Україні єдиної помісної православної
церкви як духовної основи Української держави: "Якщо душа українська, то й держава буде українською. А коли душа хохляцька, такою ж буде й держава".Філарет переконаний, що пам'ятник Івану Мазепі в Полтаві повинен стояти: "І не тільки в Полтаві, а насамперед у Києві. Чому
такий спротив чиниться навіть сьогодні? Та тому, що він боровся за
Українську державу. Саме через це сусідня не терпить цього. І не терпіла
жодних постатей, які вели Україну до незалежності. Тому Мазепу хотіли
знищити не лише фізично, а й морально. При цьому нам нав'язували думку,
що він проклятий, відлучений від церкви, від найсвятішого. За які гріхи?
Він був підданий анафемі за те, що любив свій народ. Отже, за любов. А
за любов піддавати анафемі не можна, це несправедливо, така анафема не є
дійсною. Зрештою, чим довше вороги Української держави підноситимуть
Мазепу як підданого анафемі, тим славнішим він буде. Як проти нього не
боролися й не борються зараз, а перемогти не можуть. Бо ж правду
перемогти неможливо. Тому моє ставлення до Івана Мазепи не просто як до
героя, а як до людини, котра віддала життя за свій народ. І пам'ять про
нього не згасне ніколи".
В "Газете по-киевски" з-під пера якогось Ігоря Грідасова вийшов
матеріал до роковин загибелі Петлюри: "Как Самуил убил Симона. 95 лет
назад от выстрела в центре Парижа погиб атаман Петлюра". Матеріал міг би
видатися цілком об'єктивним, якби в самому кінці не дуже добросовісний
автор не вбив власну роботу вкрай тенденційним, бездоказовим,
побудованим на брехні твердженням про нібито відповідальність Петлюри за
єврейські погроми, а незгодниз з такою точкою зору не назвав
"националистическими историками, противоречащими самим себе". Олег Медведєв
|