Уряд готує українські аеропорти до приватизації і хоче витратити на них 13,5 млрд гривень бюджетних грошей в найближчі десять років. Такий висновок можна зробити з концепції держпрограми розвитку аеропортів до 2023 року, пише Forbes. Кабмін відмовився від збереження в держвласності шести найбільших аеропортів країни, зазначено в документі. Концепція, підготовлена Мінінфраструктури, була прийнята на засіданні Кабміну 22 травня 2013 року, розповів чиновник, близький до керівництва профільного міністерства. Формально концепцію держпрограми уряд прийняв ще в листопаді 2012 року - тоді її без попереднього узгодження з іншими відомствами вніс міністр інфраструктури Борис Колесніков. Основні положення документу зводяться до наступних: - протягом наступних 10 років українські аеродромні комплекси модернізують за бюджетні гроші. Мова не тільки про комплекси, що входять у великі аеропорти, а й про невеликі регіональні аеропорти (наприклад, у Вінниці чи Івано-Франківську); - приватний бізнес братиме участь у модернізації інфраструктури аеропортів (терміналів, кейтерінгу), об'єктів неавіаційної діяльності і невеликих аеродромів, які використовуються для потреб авіапрому та спортивної авіації. Серед останніх - аеродроми "Київ/Антонов-1", "Джанкой", "Київ" (Чайка); - пасажирські та вантажні термінали будуть передані в концесію і оренду; - ключові аеропорти України – "Бориспіль", "Львів", "Донецьк", "Одеса", "Харків" і "Сімферополь" - можуть стати приватними; - аеродроми та злітно-посадочні смуги, що знаходяться у комунальній власності, можуть зберегти нинішніх власників. Попередня концепція містила норму, за якою ці об'єкти мають бути повернуті центральній владі. У концепції спрогнозовано, що після її реалізації, в 2023 році, пасажиропотік в українських аеропортах зросте в 2,3 раза - до 28,7 млн осіб. Сума інвестицій держави - 13,5 млрд гривень. З них 11,5 млрд заплатить держбюджет, 2 млрд гривень - місцеві бюджети. Інвестиції приватників Мінінфраструктури оцінює в 4 млрд гривень за 10 років. В уряді концепцію підтримують далеко не всі. У супровідних документах до тексту чимало зауважень: самі спірні норми - права держави на аеропорти та їх інфраструктуру та джерела фінансування. За негативних тенденцій в економіці та подальшої люмпенізації населення пасажиропотік в аеропортах не може зрости апріорі.