З
початком справжньої зими зі снігом та ожеледицею мешканці окремих
районів Рівненщини, зокрема Здолбунівщини, замість грейдерів та
піскорозкидачів побачили на своїх вулицях… катки та асфальтоукладні
машини. Того, що цієї техніки давно потребували розбиті вщент вулиці,
їхні мешканці не заперечують. Натомість те, чому асфальт почали класти
саме зараз, у сніг та калюжі, зрозуміти не можуть. Минулого
тижня паруючий асфальт дорожники поклали фактично у калюжі на вулиці
Вілли в Здолбунові та на сніг у селі Глинськ цього району. І лише на
початку цього тижня обласне управління капітального будівництва таки
зобов’язало дорожників в усіх районах Рівненщини асфальтування
засніжених доріг призупинити.
Тим
часом здолбунівці та мешканці села Глинськ новий асфальт на своїх
вулицях сприймають по-різному. Одні кажуть, що відремонтована бодай і
взимку дорога таки краща за розбиту, і навіть якщо частина асфальту й
зійде навесні зі снігом, то якась частина таки залишиться. Інші відверто
обурюються, як так можна безцільно витрачати сотні тисяч гривень, які
з’явилися в бюджеті завдяки стягнутим з них же податків. Коментарі Ігор Ольшевський, міський голова Здолбунова: —
До асфальтування частини вулиці Вілли нашого міста ми фактично не маємо
відношення. Це обласне УКБ провело відповідний тендер, визначило
підрядника і профінансувало його роботу. І хоча та вулиця давно
потребувала ремонту, наші мешканці дивуються, та й особисто я обурений —
класти асфальт у сніг, хіба ж так робиться? Що заважало це зробити,
коли було тепло і сухо чи ж відкласти роботи до закінчення зими? Адже на
асфальтування трохи більше 200 метрів вулиці Вілли пішло близько 396
тисяч гривень. Деякі обласні
чиновники кажуть, що якби ці гроші не використали, то хтозна чи їх би в
наступному році знову виділили. Тоді краще було якимось чином переказати
їх нам, і ми б на місці, як господарі, набагато ефективніше ними
розпорядились. І було б з кого спитати за роботу. Василь Тимощук, голова Здолбунівської районної ради: —
В селі Глинськ заасфальтували близько 550 метрів. Якщо рахувати, що
капітальний ремонт 1 км дороги такого класу коштує мільйон гривень, то
виходить, що було витрачено щонайменше 500 тисяч гривень. І хоча
підрядна організація й дала трирічну гарантію на свою роботу, я з
головою нашої райдержадміністрації та депутатом обласної ради від
Здолбунівщини Олександром Андріюком висловили свої зауваження щодо
ефективності такого витрачання коштів начальнику обласного управління
капітального будівництва Юрію Сідлецькому. В результаті УКБ зобов’язало
підрядників по всій області призупинити такі роботи. Юрій Сідлецький, начальник управління капітального будівництва облдержадміністрації: —
Вказані роботи з поточного та капітального ремонту комунальних та
загального користування доріг Рівненщини проводяться за кошти спецфонду
обласного бюджету. В цьому році спочатку було виділено близько 18
мільйонів гривень на фінансування 181 об’єкта, по них всі роботи вже
завершено. А другий транш передбачає 15 млн. грн. — це 150 доріг і
вулиць по всій області. Станом на сьогодні відповідне розпорядження з
переліком цих об’єктів виконане тільки на 50%, бо півтора місяця пішло
на проведення тендерів, а далі й зима почалася. Тому ми дали вказівку
підрядним організаціям тимчасово призупинити роботи в зв’язку з
несприятливими погодними умовами. Щодо невикористаних грошей, то ми їх
переведемо на наступний рік. Що
стосується асфальтування в окремих районах області минулого тижня, яке
викликало певний резонанс серед громадськості, то ці роботи дорожники
виконували, як то кажуть, на свій страх і ризик. Але ніхто ще не прийняв
ці ділянки доріг, окрім того, підрядники дали на них три роки гарантії.
Тобто якщо упродовж цього часу дороги зазнають руйнування, то вони
ремонтуватимуть їх вже за власний кошт. Федір
Жежук, колишній начальник обласної служби автомобільних доріг, а нині
заступник інженера-резидента фірми «Луї Берже», яка супроводжує роботи
фірми «Тодіні», що ремонтує дорогу Київ-Чоп: —
Взимку можна виконувати тільки окремі роботи з ремонту доріг, скажімо,
формувати основу, класти нижні шари дорожнього покриття. Натомість
верхній шар асфальту недопустимо закатувати при температурі повітря
нижче нуля. І якщо взяти до уваги, як в нас роблять дороги по селах —
кинули щебінь, а зверху 5 см асфальту, тобто тут тобі і верхній, і
нижній шари разом, то виконувати ці роботи зараз, у сніг та ожеледицю,
не те що неефективно, а взагалі по-дурному. За матеріалами видання "Україна молода"
|